Onze bewoners

Iedere bewoner heeft zijn eigen verhaal, eigen behoeften, eigen levensstijl en woonervaring. Mooiland geeft graag aandacht aan die verhalen en gaat regelmatig in gesprek met bewoners. Zo weten we wat er speelt en waar bewoners behoefte aan hebben. Lees bijvoorbeeld het verhaal van Lian, die dankzij een woningruil nu eindelijk haar thuis heeft gevonden.

Thuis bij Lian: ik heb nu mijn plek gevonden

“Het is in deze buurt echt nog ‘ons kent ons’. Iedereen kent elkaar, spreekt elkaar aan en zegt elkaar gedag. Het is niet dat iedereen de deur platloopt bij elkaar, maar iedereen is er voor elkaar wanneer iemand hulp nodig heeft. Voor ons gevoel hadden we gelijk een klik met de buurt. We zijn nog van de oude stempel en vinden persoonlijk contact erg belangrijk. Daarom maken we ook sneller een praatje. Dat is niet zo moeilijk, omdat er dagelijks mensen naar de dierentuin of speeltuin tegenover ons huis komen."

Mieke’s Winkeltje

Bewoners uit de Hooghe Clock in ‘s-Hertogenbosch prijzen zich gelukkig met de aanwezigheid van Mieke’s winkeltje! Mieke heeft een winkeltje met tweedehands spullen in het wooncomplex. Een plek met leuke spulletjes, maar daarnaast ook een fijne plek waar bewoners graag een kopje koffie komen drinken.

Post van Mooiland via e-mail naar bewoners

In dit digitale tijdperk liggen de mogelijkheden natuurlijk voor het oprapen! Naast dat onze bewoners veel woonzaken online kunnen regelen via hun Huurderportaal Mijn thuis, namen we ook onze postverzending onder de loep. Vanaf 2022 ontvangen onze bewoners nu ook onze brieven zo veel mogelijk via de e-mail. Zo houden we rekening met het milieu én besparen we kosten. Bewoners kunnen hun post digitaal inzien, opslaan en eenvoudig betalen via iDeal. Ondertussen ontvangt al meer dan 83% van de bewoners haar Mooiland-post per e-mail. En de reacties zijn positief, men vindt het prettig en ook van deze tijd!